На базі Михайлівської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернат 20 жовтня 2015 року був проведений семінар на тему : « Характерні особливості корекційної роботи з дітьми , що мають розлади спектру аутизму і незрілість емоційно-вольової сфери». Участь у заході взяли завідувачі міських і районних психолого-медико-педагогічних консультацій, а також члени шкільної психолого-медико педагогічної комісії вищевказаної школи-інтернату.
На початку роботи семінару директор школи Василь Могилей провів презентацію навчального закладу ознайомивши присутніх з умовами навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами.
Загальну характеристику особливостей розвитку дітей з розладами спектру аутизму (далі - РСА) надала консультант тифлопедагог обласної ПМПК Зоя Гаврилюк, де особливу увагу звернула на причини виникнення захворювання, основні особливості дітей з РСА і що являє собою первинний і вторинний аутизм. Консультант дефектолог обласної ПМПК Віктор Сіроштан більш детально розповів п
...
Читати далі »
|
21 травня Черкаська обласна психолого-медико-педагогічна консультація прийняла участь у круглому столі на тему:
«Наука та інноватика: вітчизняний і зарубіжний досвід» та презентувала досвід роботи Інклюзивного ресурсного центру.
Учасники заходу активно включились в обговорення питань щодо реалізації інклюзивної освіти в Черкаській області.
|
17 березня 2015 року на базі Черкаської психолого-медико педагогічної консультації відбулася нарада голів шкільних психолого-медико-педагогічних комісій спеціальних навчальних закладів області.
На нараді обговорювалися питання щодо практичних аспектів діяльності шкільних психолого-медико-педагогічних комісій спеціальних навчальних закладів.
Завідувач Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації Світлана Скляр зупинилась на питанні, щодо сучасної нормативно-правової бази в системі спеціальної освіти, приділила увагу Положенню про шкільну психолого-медико педагогічну комісію та основні його завдання. Акцентувала увагу на оформленні документації для психолого-педагогічного вивчення контингенту дітей вищезазначених закладів.
Консультант практичний психолог з питань девіантної поведінки
Віталіна Міщенко наголосила на якості психолого-педагогічного супроводу дітей, які навчаються в реабілітаційних центрах області. Тетяна Єлейнік, консультант учитель-логопед, піддала детальн
...
Читати далі »
|
17 лютого 2015 року відбувся круглий стіл на тему: «Співпраця спеціалістів психолого-медико-педагогічної консультації та логопедів медичних закладів». За результатами круглого столу було вироблено алгоритм співпраці логопедів медичних закладів та спеціалістів психолого-медико-педагогічної консультації. Розроблено рекомендації для співпраці спеціалістів психолого-медико-педагогічної консультації, логопедів медичних закладів та вчителів-логопедів, які працюють в закладах освіти.
|
Останнім часом набуває актуальності питання психологічної корекції дітей з особливими освітніми потребами (РСА). Для дітей цієї категорії (РСА) є характерним нерівномірний розвиток психіки, що супроводжується порушеннями сприймання, комунікації та соціальної взаємодії. Досвід засвідчує, що психологічна допомога для дитини з РСА має бути досить інтенсивною та здійснюватися впродовж тривалого часу. Зокрема, дитина та її родина потребують систематичної психолого-педагогічної підтримки.
10 лютого 2015 року Черкаською обласною психолого-медико-педагогічною консультацією за підтримки інституту спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України та Українського методичного центру практичної психології та соціальної роботи був проведений навчально-практичний семінар для педагогів та батьків з теми: "Форми і методи роботи з дітьми з аутизмом в умовах навчально-реабілітаційного центру". Захід проходив у приміщенні КЗ «Черкаського навчально-реабілітаційного центру» Черкаської
...
Читати далі »
|
На базі КЗ «Уманського навчально-реабілітаційного центру Черкаської обласної ради» 02 грудня 2014 року був проведений семінар для завідувачів районних (міських) ПМПК на тему: «Супровід дітей з особливостями психофізичного розвитку в умовах навчально-реабілітаційного центру».
Робота семінару розпочалася з презентації навчального закладу, яку провела директор Майданюк Вікторія Григорівна. Вона познайомила присутніх з умовами навчання та проживання дітей в закладі.
Заступник директора Кучеренко Наталія Василівна провела віртуальну екскурсію по закладу, звернувши увагу на корекційно-розвиткову роботу в групах для дітей з різними нозологіями.
Із змістовною доповіддю виступила практичний психолог Дубенко В.О., яка розповіла про форми і методи роботи з вихованцями та учнями навчально-реабілітаційного центру.
Яскравим прикладом результативності роботи центру були показані елементи танцювальної терапії за участі дітей з особливими потребами.
Завідувач Черкаської ОПМПК Скляр Світлана Василівн
...
Читати далі »
|
26 листопада 2014 року на базі Смілянської спеціальної загальноосвітньої школи - інтернату був проведений семінар для завідувачів районних (міських) ПМПК на тему: «Організація індивідуально– корекційної роботи з розумово відсталими дітьми в умовах спеціального навчального закладу».
Розпочалася робота семінару з презентації навчального закладу, яку провів директор Ліпінський Іван Іванович. Він познайомив присутніх з умовами навчання, проживання та організацією самостійної діяльності дітей.
Заступник директора з навчальної роботи Трубенко Валентина Михайлівна роз’яснила, які методи і прийоми корекційної роботи з учнями використовуються у спеціальному навчальному закладі.
Сіроштан Віктор Михайлович, консультант Черкаської ОПМПК, зупинився на питанні координації діяльності районної (міської) ПМПК із шкільними ПМПК щодо вивчення дітей з особливими освітніми потребами. Детально зупинився на розмежуванні функцій шкільних психолого-медико-педагогічних комісій та районних (міських) ПМПК, а та
...
Читати далі »
|
27 лютого 2014 року на базі Черкаської обласної психолого-медико-педагогічної консультації відбувся круглий стіл на тему: «Забезпечення права дітей з особливими потребами на здобуття якісної освіти» за участю освітян, медиків, працівників соціального захисту населення та служби у справах дітей.
Тетяна Шевченко, начальник відділу спеціальної і позашкільної освіти Департаменту освіти і науки обласної державної адміністрації, відкриваючи захід, зосередила увагу присутніх на актуальності проблем у забезпеченні права дітей з особливими потребами на здобуття якісної освіти, ознайомила присутніх з планом проведення круглого столу, представила запрошених спеціалістів з різних установ та наголосила на важливості співпраці.
Світлана Скляр, завідувач обласної психолого-медико- педагогічної консультації, зупинилася на питанні нових підходів та сучасних напрямків щодо організації діяльності психолого-медико-пед
...
Читати далі »
|
Продовжується робота щодо участі Черкаської області у проекті «Створення Інклюзивних ресурсних центрів у шести областях України» за підтримки американського федерального агентства USAID (Агентства США з міжнародного розвитку).
Проект сприятиме створенню кращих можливостей для навчання дітей з особливими потребами відповідно до положень Конвенції ООН про права людей з інвалідністю. Довгостроковою метою проекту є подальша успішна участь дітей з особливими потребами в житті суспільства.
10.01.2014 на базі Обласної психолого-медико-педагогічної консультації (далі – ОПМПК), під керівництвом програмного директора Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» Найди Юлії, відбулась друга робоча зустріч учасників проекту.
В ході наради було затверджено склад робочої групи щодо створення ІРЦ, до якої увійшли: Скляр Світлана – завідувач ОПМПК, Чеботарьова Віталія – спеціаліст відділу спеціальної та позашкіль
...
Читати далі »
|
26 грудня 2013 року в Черкаській ОПМПК було проведено семінар з елементами тренінгу для завідувачів районних (містких) психолого-медико-педагогічних консультацій на тему: «Психолого – педагогічне вивчення дітей з особливостями психофізичного розвитку».
При висвітленні питання «Нові підходи в організації діяльності районних (міських) ПМПК» Світлана Скляр завідувач ЧОПМПК наголосила на необхідність раннього виявлення дітей з порушеннями у розвитку, обліку їх кількості за освітніми потребами з урахуванням видів порушень, консультування батьків щодо вторинних ускладнень психічного розвитку дитини з певним видом порушень. Роз’яснила доцільність направлення дітей із складними вадами розвитку на психолого-педагогічне вивчення в ОПМПК для визначення особливих освітніх потреб і надання рекомендації щодо змісту, методів форм навчання комплексної реабілітації.
Довела до відома нові вимоги та рекомендації щодо написання детальн
...
Читати далі »
|