Головна » Статті » Мої статті

ДЕВІАНТНА ПОВЕДІНКА: « ВАЖКОВИХОВУВАНІ ДІТИ».
Важковиховувана дитина ( соціально дезадаптована або з ускладненою поведінкою) – це дитина, в якої виникають проблеми із соціалізацією, зокрема важко формуються моральні норми, як наслідок – відхилення форм поведінки. Головні ознаки « важковиховуваної дитини» : - заперечення суспільних норм поведінки; - закритість, заперечення педагогічного впливу; - потреба в індивідуальному підході до організації корекційного процесу. Зовнішні форми поведінки: - безвідповідальне ставлення до навчання; - часті конфлікти з однолітками та дорослими; - втечі з дому, пропуски занять, крадіжки, вживання алкоголю, наркотиків. Соціально дезадаптована поведінка. Типи важковиховуваності: 1. Педагогічно занедбаний тип – обумовлений несформованістю особистісних структур, незрілістю, часто внаслідок виховання в проблемних сім’ях, де основою є негативний життєвий досвід. 2. Конституційний тип – викликаний особливостями вищої нервової діяльності (акцентуаціями характеру), емоційною нестійкістю, імпульсивністю. 3. Ситуативний тип – спричинений невдалими виховними впливами, діями батьків або вчителів. 4.Власне важковиховуваний тип – обумовлений функціональними новоутвореннями особистості, які перешкоджають процесу соціалізації. Важливо враховувати, що можливе поєднання кількох типів важковиховуваності, як наслідок нашарування негативних факторів на вже наявні прояви соціальної дезадаптації. Програма психокорекційної роботи з дітьми, поведінка яких відмінна від прийнятих суспільних норм повинна відповідати типу важковиховуваності дитини. Алгоритм комплексної роботи з корекції соціальної дезадаптації у дітей шкільного віку має відповідні напрями: - робота з учнями; - робота з учителями; - робота з батьками; - робота з практичними психологами та соціальними педагогами.
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (04.09.2012)
Переглядів: 3984 | Рейтинг: 3.2/6
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: