Головна » Статті » Мої статті

Допомога ПМПК при організації інклюзивного навчання

  Сьогодні ми стоїмо на порозі кардинальних змін освітньої політики України стосовно дітей з особливими потребами. Однією складовою системи спеціальної освіти є діяльність психолого-медико-педагогічної консультації. ПМПК є осередком створення системи допомоги дітям із особливими освітніми потребами.

  До переліку основних завдань, що постали перед спеціалістами ПМПК належать:

  • надання індивідуально-корекційної допомоги дітям із порушеннями в розвитку та їхнім родинам щодо інклюзивного навчання;
  • консультування батьків (осіб, які їх замінюють), педагогів, медичних працівників із питань інклюзивного навчання, виховання, соціальної адаптації, інтеграції в суспільне життя дітей із порушеннями в психічному розвитку;
  • надання консультативної допомоги батькам, щодо реабілітаційних закладів, які надають допомогу сім’ям, що виховують дитину з особливими потребами;
  • психолого-педагогічне вивчення дітей з порушеннями у розвитку (додаток 1).

  Над визначенням та задоволенням специфічних потреб дітей з особливостями психофізичного розвитку має працювати команда відповідних фахівців, які активно взаємодіють між собою, обмінюються знаннями та інформацією, це: працівники ПМПК, лікарі, дефектологи, логопеди, психологи, педагоги.

  Характеристика командної взаємодії:

  • рішення стосовно методів роботи з дитиною ухвалюють колективно члени команди, вони також несуть колективну відповідальність за результати;
  • батьки та інші родичі дитини – важливі члени команди;
  • усі члени команди мають рівний статус, вони однаково важливі;
  • члени команди працюють над задоволенням потреб дитини.

  Для ефективного навчання в інклюзивному класі ПМПК рекомендує диференційоване викладання, яке дає змогу залучати до роботи над певним навчальним завданням усіх дітей. Воно передбачає використання таких педагогічних прийомів та методів, які допоможуть розмаїтому учнівському колективу опанувати необхідні знання та вміння. Педагог має враховувати відмінності між учнями в сенсі їхніх індивідуальних потреб, стилів навчання, здібностей та інтересів, допомагати їм виявити свої сильні сторони, використовувати різноманітні способи подання матеріалу та відповідні способи для оцінки його засвоєння.

  Отже, диференційоване викладання – це:

  • реагування вчителя на потреби учня;
  • визнання різних базових знань та уподобань учнів;
  • забезпечення доступу всім школярам до навчальної програми за допомогою адаптації цілей та шляхів, якими учні можуть продемонструвати своє розуміння матеріалу;
  • забезпечення учням можливості мати вибір, підвищення їхньої мотивації до навчання.

  Усі напрямки роботи ПМПК з дитячим та педагогічним колективами, а також з батьками в умовах інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітній школі передбачають збагачення і педагогів, і шкільних психологів, і батьків спеціальними знаннями.

  Отже, діяльність ПМПК та командна робота дає змогу ухвалювати більш обґрунтовані та якісні рішення, а результати діяльності кращі, ніж у разі самостійної роботи кожного члена команди.

Додаток 1.

                                    Картка психологічного експрес-вивчення дитини.

______________________________________________________________

П.І.Б. дитини

 

Вік дитини __________________  № протоколу______________________

 

 

Так

Ні

1. Адекватність поведінки (адекватна/не адекватна).

 

 

2. Особливості контакту (контактний/не контактний).

 

 

З. Наявність інтересу до співпраці з дорослими

 

 

4. Характеристика працездатності (добра/знижена).

 

 

5. Здатність зосереджуватися.

 

 

6. Здатність виділяти суттєві ознаки.

 

 

7. Здатність установлювати схоже і відмінне.

 

 

8. Здатність узагальнювати.

 

 

9. Здатність здійснювати класифікацію.

 

 

10. Міра самостійності.

 

 

11. Здатність установлювати причинно-наслідкові зв'язки.

 

 

12. Кольори (знає/ні).

 

 

13.Рахунок (знає/ні).

 

 

14.Геометричні фігури (знає/ні).

 

 

15. Пори року (знає/ні).

 

 

16. Дні тижня, свій вік (знає/ні).

 

 

17. Стан емоційно-вольової сфери (стабільна/не стабільна).

 

 

Підготувала:

консультант практичний психолог фахівець з   питань девіантної поведінки  Міщенко В.І.

 

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (22.10.2014)
Переглядів: 299 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: