Головна » Статті » Мої статті

Методи обстеження дітей в ПМПК.
Методи обстеження дітей в ПМПК. При обстеженні інтелектуальної сфери дітей із різними нозологіями слід використовувати методику діагностики відхилень у розвитку молодших школярів, розроблену авторським колективом Інституту дефектології АПН Укораїни (І.Стадненко, Т.Ілляшенко, Л. Борщевською, А Обухівською). За цією методикою береться до уваги якісна характеристика виконання: 1.Самостійне виконання. 2.Самостійне виконання шляхом спроб. 3.Виконання за допомогою демонстрації зразка. 4.Виконання з допомогою експериментатора. 5.Не виконане. Відповідно до такої методики оцінюються якісні характеристики складових діяльності: 1.Особистий контакт: - змістовний, установлюється легко, поступово; - характеризується скутістю, сором»язливістю,потребує заохочення; -установлюється невимушено. 2.Інтерес: - виразний, стійкий, стимулює діяльність; - епізодичний, поверховий, не стимулює діяльність; - відсутність інтересу. 3.спосіб виконання: - самостійні, адекватні практичні дії, яким передує розумова діяльність; - нерішучі, нерегульовані розумом, стимульовані дії; - маніпулювання дидактичними матеріалами. 4.Темп, працездатність: - рівномірний темп з елементами астенії, працездатність упродовж усього дослідження; - нерівномірний – із проявами імпульсивності, елементами астенії, спад працездатності; - рівномірний, швидкий, пов»язаний із переважанням гальмування над збудженням. Для дітей шкільного віку використовують методику виявлення рівня шкільних знань і вмінь: 1.З рідної мови: - знання звуків і літер, розпізнавання їх у мовленні, уміння писати букви та слова; - уміння відповідати на запитання, повідомити якусь подію чи факт; - складання речень за малюнком; - уміння користуватися підручником, шкільним приладдям. 2.З арифметики: - усна лічба у межах можливостей учня; - знання чисел і цифр, уміння їх писати; - уміння співвідносити цифри і числа; - уміння використовувати арифметичні дії в межах, доступних для учня; - просторові уявлення; - уміння класифікувати геометричні фігури за формою, розміром. 3.З ручної праці: - уміння різати ножицями; - уміння ліпити з пластиліну. 4.З малювання: - уміння тримати олівець; - уміння проводити лінії в заданих напрямках; - малювання за уявою. Програма дослідження будується так, що в більшості випадків із кожного навчального предмета спочатку дають найлегші завдання, потім їх поступово ускладнюють.
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (04.09.2012)
Переглядів: 953 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: