Головна » Статті » Мої статті

Основні принципи корекційно-виховної роботи для дітей з помірними інтелектуальними відхиленнями.
Основне завдання і навчання дітей з помірною розумовою відсталістю-домогтися того, щоб ставши дорослими вони могли самостійно себе обслуговувати, виконувати в побуті, і по можливості на виробництві спеціальні нескладні трудові операції, орієнтуватись в навколишньому середовищі. Орієнтація роботи з цими дітьми повинна бути підпорядкована вирішенню наступних завдань: - розвиток пізнавальної діяльності дітей; - трудове навчання і підготовка до посильних видів праці; - формування санітарно-гігієнічних навичок, виховання соціально-побутових норм поведінки, включення їх в соціальне середовище. В основі роботи з даною категорією дітей, яка проводиться з урахуванням їхніх потенційних можливостей, лежать як загально дидактичні, так і спеціальні принципи навчання і виховання. При цьому використання таких загально дидактичних принципів як наочність, доступність, індивідуальний підхід мають особливо важливе значення. А також спеціальні принципи: - принцип спрямованості навчання; - принцип корекційно-відновлювальної роботи. При цьому позитивні результати у роботі з даною категорією залежить від цілого ряду додаткових факторів. Перш за все важливе значення має те, наскільки навчальні заняття сприяють формування у дітей навичок поведінки у суспільному середовищі, санітарно-гігієнічних навичок і навичок самообслуговування, підвищення активності і рівня комунікабельності, крім того важливо так організовувати навчальний процес, щоб вивчення одних і тих самих тем відбувалось не на одному занятті, а комплексно проходило всі навчальні предмети. Така організація навчально-виховного процесу сприяє тому, що діти постійно повторюють ті чи інші знання протягом всього дня в різних формах роботи. Використання принципу увідомленості і активності в навчанні орієнтує на те, що досягнення позитивних результатів можливо лише тоді, коли навчання незводиться до простого накопичення відповідних знань, умінь та навичок, а чітко усвідомлюється дітьми. Домогтись повного використання даного принципу під час організації роботи з дітьми, які мають інтелектуальні порушення практично не можливо. Та не дивлячись на особливості психічної сфери дітей з помірними інтелектуальними порушеннями, педагог повинен постійно стимулювати їх до засвоєння матеріалу, сприяти тому, щоб матеріал не лише заучувався напам’ять і використовувався механічно, а й по можливості усвідомлювався ними…
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (04.09.2012)
Переглядів: 993 | Рейтинг: 2.2/4
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: