Головна » Статті » Мої статті

Особливості розвитку та підтримки дітей з порушеннями розумового розвитку.
Діти з порушенням розумового розвитку – це діти, в яких є стійке порушення пізнавальної діяльності, що виникло в результаті органічного ураження головного мозку (уродженого чи набутого). Слід зазначити, що загалом при порушеннях розумового розвитку в таких дітей спостерігається слабка допитливість та уповільнена научуваність – здатність опановувати суспільний досвід у вигляді знань, умінь та навичок. У таких дітей порушені всі пізнавальні процеси (сприймання, пам'ять, уява, мислення, увага, мовлення), які протікають та формуються уповільнено, у більш пізні терміни. У роботі з такими дітьми асистенту вчителя важливо знати найефективніші методи, прийоми та засоби навчання, які враховають особливості психічного розвитку дітей з порушеннями інтелектуального розвитку: • особливе значення набуває супровід навчання наочністю, яку можна представити натуральними предметами, малюнками, картинками, схемами, діаграмами та посібниками; • навчальний матеріал повинен подаватись поступово та з частими повторюваннями; • враховувати значущість першочергового запамятовування; перше сприймання обєкта повинно бути правильним, повним і точним; асистент упереджує неправильне написання, помилкові відповіді, передбачає швидке й послідовне підкріплення, використання найбільш доцільного матеріалу. • працездатність дітей з порушеннями розумового розвитку знижена: включатись у роботу за 1-2 хвилини вони не можуть, дуже короткою є фаза оптимально продуктивної роботи, що зумовлює подання матеріалу маленькими порціями та часту зміну видів діяльності. Досвід інклюзивного навчання передбачає кілька видів співпраці асистента з учнем: • ситуативний - час від часу звертається до учня; • операційний-асистент бере ініціативу у свої руки,а учневі пропонує: дивись, повторюй, роби, як я. • особистісно-ціннісний,який можна охарактеризувати так: «Я вірю, що в тебе все вийде. Я радію твоєму успіху». Такі відносини створюють доброзичливу атмосферу і учень стає більш впевнений та самостійним. Взагалі, робота з дітьми, які мають порушення розумового розвитку, потребує терпіння, спокою, продуманості та відсутності поспіху. Підготувала консультант Н.В.Мусієнко
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (21.10.2016)
Переглядів: 108 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: