Головна » Статті » Мої статті |
Порушення інтелектуального розвитку — складна особливість перебігу розвитку дитини, яка обумовлена органічним ураженням головного мозку й не обмежує можливості розвиватись і жити в суспільстві, маючи власні перспективи. Діти з порушеннями інтелектуального розвитку — це діти, в яких є стійке порушення пізнавальної діяльності, що виникло в результаті органічного ураження головного мозку (уродженого чи набутого). Особливістю пізнавальної діяльності такої дитини є її пасивність. У дитини з порушенням розумового розвитку відсутня потреба в «дослідженні», з'ясуванні властивостей предметів та явищ. Якщо повернути зображення на 90 чи 180 градусів, така дитина не впізнає предмет і назве якийсь інший.Ураховуючи все це, педагогу треба приділяти увагу розширенню досвіду дітей з порушеннями розумового розвитку. Особливості дітей з порушеннями інтелектуального розвитку визначаються через розлади таких операцій, як аналіз, синтез, узагальнення, класифікація. За глибиною дефекту розумову відсталість згідно з Міжнародною статистичною класифікацією хвороб і споріднених проблем охорони здоров'я Десятого перегляду (затверджена сорок третьою Асамблеєю ВООЗ 1 січня 1993 р.) поділяють на:
Особливості формування особистості Особливістю соціально-емоційного розвитку дітей з порушеннями розумового розвитку є дуже крихка, трохи завищена, необ'єктивна самооцінка. Легкірозумові порушення — це все-таки не хвороба, і їх не слід плутати із психічнимизахворюваннями. Такі діти здатні до навчання, хоча мають труднощі в цьомупроцесі.
У роботі з такими дітьми для педагога важливо знати найефективніші методи, прийоми та засоби навчання, які враховують особливості їхнього психічного розвитку:
Важливо також правильно організувати співпрацю вчителя та учня. Досвід інклюзивного навчання передбачає кілька видів такої співпраці:
Узагалі, робота вчителя з дітьми, які мають порушення розумового розвитку, потребує терпіння, спокою, відсутності поспіху та продуманості. У процесі роботи із цією категорією дітей можна виділити такі етапи:
Основним завданням у роботі з дітьми, які мають порушення розумового розвитку, є:
Навчання насамперед повинно орієнтуватись не на оволодіння знаннями, а на формування життєво важливих умінь і навичок. Особливістю навчання є розмитість меж між навчальними заняттями і щоденним життям, оскільки учні закріплюють знання та вміння у щоденній діяльності. Педагог завжди повинен спиратись на позитивні якості й переважно збережені можливості дитини в освітньому процесі.
Список використаних джерел:
1. Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів: Навчально-методичний посібник. – Київ, 2010. – (Серія «Інклюзивна освіта»). 2.Колупаєва А. А., Данілявічюте Е. А., Литовченко С. В. Професійне співробітництво в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. Видавнича група «А.С.К.» 2012. 3. Кузь В. Особистісно орієнтована педагогічна технологія /В. Кузь // Сільська школа України. -2004 рік.
Консультант учитель-дефектолог,
| |
Переглядів: 574 | Коментарі: 3 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |