Головна » Статті » Мої статті

Послідовність дій консультаційно-педагогічної команди з підтримки інклюзії.
- Знайомство з документами, що супроводжують дитину під час її зарахування до навчального закладу, їх реєстрація (надаються батьками чи особами, які заміщують їх; приймаються керівництвом навчального закладу); - зустріч з дитиною відповідно до програми її ознайомлення з навчальним закладом (розробляється працівниками школи), що передбачає організацію попередньої бесіди потенційного вчителя (інших працівників школи) та батьків з приводу уподобань і пріоритетів дитини, створення відповідних умов до зустрічі дитини, здійснення екскурсії для знайомства її з приміщенням школи, традиціями, розкладом, а також для знайомства з учнями класу, якщо вони є на час зарахування дитини до навчального закладу тощо. Створення консультаційно-педагогічної групи (працівники, дотичні до організації інклюзії у навчальному закладі; батьки), зустріч групи (із залученням фахівців спеціальних навчальних закладів, реабілітаційних центрів, установ медичного профілю тощо у разі виникнення такої необхідності вже на даному етапі) для вирішення питань організації оцінювання психофізичного стану розвитку дитини; - здійснення оцінювання психофізичного стану розвитку дитини кожним із визначених фахівців та фіксація отриманих даних у бланках за усталеною формою відповідно до їх кваліфікації для репрезентації результатів оцінювання на першому засіданні консультаційно-педагогічної групи; - організація першого засідання (початок навчального року) консультаційно-педагогічної групи для створення індивідуального навчального плану , на якому відбувається перегляд результатів оцінювання й даних про психофізичний розвиток дитини (висновки кожного з членів групи, а також представників ПМПК у раз: необхідності); визначення й погодження аспектів навчання що потребують спеціальних методик, певної адаптації завдань, модифікацій класного довкілля, створення особливого графіка навчального навантаження тощо. визначення довгострокової цілі та короткострокових завдань, критеріїв оцінювання, планів роботи для кожного попередньо погодженого аспекту; визначення й погодження необхідних супровідних послуг (зокрема, інтегрованих із залученням фахівців спеціальних навчальних закладів, реабілітаційних центрів, установ медичного профілю тощо); призначення та погодження дати наступної зустрічі (обов'язкові наступні зустрічі з попереднім оцінюванням: кінець першого семестру, кінець навчального року, можливі й проміжні зустрічі, якщо це необхідно); - визначення членами консультаційно-педагогічної групи можливостей навчального закладу щодо організації необхідних супровідних послуг з адаптації внутрішнього й зовнішнього середовища (архітектура, обладнання, транспортування тощо); забезпечення навчально - методичними й технічними матеріалами; проведення розвивальних і додаткових занять (логопедом, психологом, іншими фахівцями та за підтримки батьків) за рахунок ресурсів закладу; здійснення обміну досвідом; - визначення членами консультаційно-педагогічної групи необхідності залучення ресурсів та фахівців зовні для забезпечення супровідних послуг (послуг, що вимагають відповідного середовища, наприклад, заняття з використанням спеціальної апаратури, обладнання тощо) організація співпраці (навчального закладу з іншими інституціями): звернення до органів управління освітою, ресурсних консультативних служб (у т.ч. ПМПК) щодо сприяння в організації співпраці зі спеціальними навчальними закладами певного профілю для дітей з порушеннями психофізичного розвитку; навчально-реабілітаційними центрами, медичними установами, які можуть забезпечити необхідні супровідні послуги; укладання угод з відповідними закладами (формування об'єднань навчальних закладів, що підтримують інклюзію, та спеціальних, які активно співпрацюють, використовуючи персонал і ресурси, спільно проводячи заходи тощо); - визначення шляхів узгодження супровідних послуг (розвивальних, додаткових занять) і загального навчально-виховного процесу (зміни у розкладі, навчальному плані, визначення місця проведення: на базі основного закладу, в умовах інших інституцій); - Здійснення моніторингу шляхом самооцінювання (рефлексії) ступеня зростання показників інклюзії у навчальному закладі з опорою на «Індекс інклюзії» (усі учасники навчально-виховного процесу та батьки). Підготував консультант Сіроштан В.М.
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (21.10.2016)
Переглядів: 103 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: