Головна » Статті » Мої статті

Пропозиції психологам щодо удосконалення роботи шкільної ПМПК
Для забезпечення ефективного вивчення психологом новоприбулої дитини пропонуються такі методики: 1.Багатофакторний особистісний опитувальник Кеттела – аналіз структури особистості,виявлення особистісних проблем і порушень адаптації. 2.Методика Шмішенка – аналіз характерологічних особливостей. 3.Методи семантичного диференціалу (СД) – визначення суб’єктивних феноменів у структурі особистості. 4.Методика Дембо-Рубінштейна – самооцінка особистісних рис. 5.Модифікована шкала Пірс - Харіс – визначення якості життя через вивчення самооцінки. 6.Методика полярних профілів Каган і Шац – вивчення змін самооцінки дітей. 7.Модифікована оцінка шкільного інтелекту за Терманом. 8.Опитувальник АСВ – аналіз сімейних взаємин. 9.Сімейна соціограма (оцінка матір’ю якості життя її дитини). 10.Методика визначення акцентуацій за Леонгардом. Завдання психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими потребами: 1.Недопущення появи у дитини психопатичних рис особистості під впливом особливих умов її виховання та навчання. 2.Недопущення затримки в набутті знань і розвитку особистості під час перебування дитини в спеціальному закладі. 3.Формування позитивного ставлення до дефекту, прагнення перебороти його. 4.Проведення просвітницької роботи серед працівників закладу щодо особливостей дітей з особливими потребами. 5.Оптимізація спілкування з однолітками, батьками, педагогами. 6.Допомога дітям в усвідомленні особистісного вибору, у конструктивному розв’язанні конфліктів. 7.Заохочення до виявлення особистих пізнавальних інтересів дитини, її самостійності. 8.Допомога у самостійному опануванні системою відносин зі світом і самим собою. 9.Психолого-педагогічний супровід необхідно проводити в рамках особистісно-орієнтованого підходу. Головним напрямком психологічного супроводу є корекційна робота: 1.Корекція пізнавальних процесів. 2.Корекція емоційних порушень. 3.Корекція патологічних рис характеру. 4.Корекційна робота з батьками. При проведенні психокорекційних заходів потрібно ретельно вивчити такі показники: 1.Особистісні риси дитини,її зв’язок із соціумом. 2.Вікові і соціальні показники якості життя. 3.Наявність чи відсутність кореляції (залежності) між психологічним аспектом якості життя дитини та якістю життя його близького оточення. Правила, яких потрібно дотримуватись при роботі з дітьми з особливими потребами: 1.Ставтесь до дитини з особливими потребами як до такої, яка потребує спеціального навчання, виховання та догляду. 2.На основі спеціальних рекомендацій, порад і методик поступово і цілеспрямовано: - навчати дитину альтернативних способів спілкування; - постійно нагадувати основні правила поведінки; - прищеплювати навички самообслуговування; - розвивати всі види сприймання: зорове, слухове, тактильне. - виявляти і розвивати творчі здібності дитини. 3.Створити середовище фізичної та емоційної безпеки. 4.Рідним та близьким дитини потрібно постійно нагадувати: - сприймати її такою, якою вона є; - підтримувати її в пізнанні нового; - більше розмовляти з дитиною,більше слухати її. - надавати дитині можливості вибору: в їжі, одязі, іграшках, тощо. - не піддаватись усім примхам та вимогам дитини; - не вимагати від неї того, чого вона не здатна зробити.
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (16.02.2016)
Переглядів: 537 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: