Головна » Статті » Мої статті

Психолого-педагогічний підхід до навчання глухих дітей зі складною структурою дефекту.

Психолого-педагогічний підхід до навчання глухих дітей зі складною структурою дефекту.

 

Дослідження,спрямовані на вивчення дітей з недоліками слуху,привели до виділення особливої групи глухих дітей – глухих дітей зі складною структурою дефекту. Глухі діти зі складною структурою дефекту –це така категорія дітей,які поряд із загальним для них всіх станом – глухота –мають одне чи кілька системних порушень.

Досить часто серед генетичних порушень розвитку спостерігаються численні недоліки розвитку дитини,що поєднують порушення слуху, зору,розумову відсталість. Генетикам відомо більш як 250 синдромів,в яких відмічаються порушення слуху,приблизно 80 із них зв’язані з порушенням зору. Також поряд з перечисленими недоліками розвитку може мати місце психічна депривація. Психічна депривація-це психічний стан,який виник в результаті певних умов,в яких суб’єкту не надавалась можливість для задоволення ряду його основних психосоціальних потреб в достатній мірі і на протязі достатньо тривалого часу. У глухих дітей найбільш часто спостерігаються слідуючі характерні синдроми психічної депривації: затримка та викривлення психічного розвитку,збіднення пізнавальної сфери ;вольові порушення від зниження активності до вираженої пасивності,слабкості і виснажливості збуджуючих мотивів; емоційні розлади у вигляді різних деприваційних станів.

Від первинних порушень залежить змістовно-психологічна спрямованість корекції розумового розвитку,розвиток особистості і профілактики вторинних порушень. Невід’ємною частиною корекційної роботи є також ефективне лікування соматичних та нервово-психічних порушень .Воно повинно бути спрямоване на подолання цереброастенічних розладів, соматичних відхилень та психіатричну допомогу при наявності поведінкових,особистісних і психотичних порушень. Своєрідність людини з порушеним слухом ,його особливості потребують спеціальних умов навчання,створення середовища,адекватного для повноцінного розвитку особистості. Визначивши особливості дитини з недоліками слуху,можна ставити  і вирішувати конкретні завдання,вибирати шляхи навчання та виховання.  

         В спеціальних корекційних закладах для глухих дітей педагогічний супровід повинен пов’язуватись з психологічним супроводом. Головне – адаптувати дитину до шкільних умов та завдань. Поведінкові і психічні прояви адаптації індивідуальні і залежать від характеру дитини, від стану його здоров’я .

         Глухі діти в більшій мірі, ніж чуючі, потребують допомоги і підтримки в навчанні та вихованні. Підтримка учня – це організована психолого-педагогічна допомога з метою підвищення ефективності і якості його навчання та виховання.                                                                                                                                                      

Консультант вчитель – дефектолог (сурдопедагог)

Кутова О.М.

Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (26.01.2012)
Переглядів: 1210 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: