Головна » Статті » Мої статті

Соціально-психологічний супровід дітей з особливими освітніми потребами в в умовах інклюзії.
До категорії дітей з особливими освітніми потребами відносяться: - діти з тяжкими порушеннями мовлення; - діти з зниженим зором; - діти зі зниженим слухом; - діти з затримкою психічного розвитку; - діти з розумовою відсталістю; - глухі діти; - сліпі діти; - діти з порушенням опорно-рухового апарату; - діти з РСА. Пріоритетними завданнями педагога який здійснює психологічний супровід дітей з особливими потребами, є: • запобігання появі у хворої дитини психопатологічних рис під впливом особливих умов її розвитку; • запобігання затримці здобуття знань, розвитку особистості, запобігання інфантилізму; • заспокоєння дитини, зміцнення її вольових рис; • стимулювання позитивного ставлення до дефекту, віри в можливість його компенсації; • оптимізація спілкування дитини з однолітками, батьками, педагогами; • допомога дітям в опануванні системи стосунків зі світом і самим собою; • розробка і впровадження відповідних форм і методів роботи як умови успішного навчання дітей з особливими потребами. З метою реалізації соціально-психологічного супроводу педагогічні працівники повинні вміти: 1. Здійснювати моніторинг розвитку дітей, що мають труднощі у засвоєнні знань, різних видів діяльності та адекватно оцінювати причини, якими спричинено ці труднощі. 2. Своєчасно виявити відхилення у розвитку дошкільників та під керівництвом корекційного педагога брати участь у здійснені правильного психолого-педагогічного супроводу дітей, що потребують корекції психофізичного розвитку; 3. Здійснювати індивідуальний та диференційований підхід до вихованців з вадами психофізичного розвитку; 4. Формувати готовність здорових дошкільників до позитивної спільної взаємодії з однолітками, що потребують корекції психофізичного розвитку; 5. Проводити роботу з батьками щодо надання їм правдивої інформації про осіб з порушенням психофізичного розвитку. Рекомендацій педагогам щодо корекційно-розвиткової роботи з дітьми: • планувати і здійснювати індивідуальний підхід у всіх видах діяльності з урахуванням порушення дітей; • залучати дітей з ПФР до ігор у маленьких підгрупах, до загальних хороводних та імітаційних ігор, парних доручень, розвиваючи їх інтерес до спілкування з однолітками і збагачуючи досвід таких дітей; • співпрацювати з дітьми з ПФР у практичних справах (спільні ігри, трудові доручення, догляд за тваринами, рослинами тощо), сприяючи розвитку пізнавальної активності, допомагати дітям через спільну діяльність освоювати нові способи і прийоми дії; • розвивати дрібну, артикуляційну і загальну моторику за допомогою пальчикової, артикуляційної гімнастики, чистомовок, масажу, загальнорозвивальних вправ, ігор і завдань. • проявляти увагу до дітей, створювати умови для гарного самопочуття й активності; • здійснювати комплексний мовленнєвий розвиток, включаючи у роботу з дітьми з ПФР ігри та завдання на розвиток усіх компонентів мовлення (фонематичні процеси, лексичний і граматичний лад, зв’язне мовлення); • розвивати слухову функцію (загальну, артикуляційну, дрібну моторику); • здійснювати розвиток розумової діяльності й емоційно-особистісної сфери. • приділяти особливу увагу психічному самопочуттю дітей з ПФР, збереженню їхнього психічного здоров’я; • підвищувати активність дітей та їхню самостійність через індивідуальні і групові заняття, спрямовані на розвиток навичок комунікативності; • здійснювати інтелектуальний, соціально-психологічний й емоційно-вольовий розвиток дітей. • створювати умови для прояву позитивних емоцій, гарного самопочуття дітей, що мають ПФР; • здійснювати індивідуальний підхід у роботі з дітьми (зменшувати навантаження, давати посильні завдання); • забезпечувати музичний розвиток, використовуючи у роботі рухливі ігри, ігрові завдання, рухи під музику, хороводні ігри, спів, слухання музики; • залучати дітей, що мають ПФР, до святкових заходів, розваг, театральної діяльності, розвиваючи їхні творчі здібності. Підготувала консультант Міщенко В. І.
Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (21.10.2016)
Переглядів: 170 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: