Впроваджувати інклюзію непросто в будь-якому середовищі, зокрема в школі. Адже вона об'єднує велику кількість людей з різними умовами життя й виховання, досвідом та здібностями, які приходять сюди з однією метою — отримувати освіту. Тому втілення інклюзії в реальність потребує продуманого підходу й високого рівня творчості.
Важливо розуміти, що, попри наявність системи переконань, орієнтованої на інклюзію, у повсякденній практиці ви можете зіткнутися із педагогічними підходами, які ведуть до відокремлення учнів та їх навчання в різному середовищі. Наприклад, коли деяких дітей тимчасово забирають зі звичайного класу для проведення допоміжних занять із читання, письма, математики або для вирішення інших навчальних завдань. Зрозуміло, що відсутність учня в класі негативно впливає на його залучення до загального навчального процесу, до життя колективу ровесників. Аби зменшити ці небажані наслідки, таку практику слід застосовувати помірковано й, за можливості, зводити її до мінімуму. Деякі батьки погоджуються, що в певних випадках з дитиною краще працювати не в класі, а в іншому навчальному середовищі. Та це не означає, що вони хочуть, аби їхня дитина перебувала в сегрегованих умовах, тобто вивчала всі академічні дисципліни й проводила час на перерві окремо від однолітків чи щоб вона ніколи не ходила на шкільну дискотеку. Навпаки, інклюзивна освіта в суті своїй передбачає, що діти мають якомога більше часу проводити разом зі своїми ровесниками. Це дає змогу всім учням брати участь у житті шкільної спільноти, відтак сповна реалізовувати свій потенціал. Для більшості учнів можна адаптувати різні аспекти навчального процесу, аби переважну частину дня вони проводили в колективі ровесників. Деякі приклади таких адаптацій наведено нижче.
|