Головна » Статті » Мої статті |
Серед порушень психофізичного розвитку у дітей дошкільного віку вади мовлення спостерігаються чи не найчастіше. І це не випадково. Мовлення – дуже складна психічна функція. Його нормативний розвиток можливий лише за умови сформованості мислення, уваги, пам”яті, сприймання (насамперед слухового, зорового), рухової сфери дитини тощо. Будь – яке відхилення у розвитку названих процесів обов”язково позначається на стані мовлення дитини. Ось чому всі батьки мають знати, які мовленнєві порушення найчастіше трапляються у дітей дошкільного віку, у чому вони виявляються, які можуть мати наслідки для психічного розвитку дитини та для її навчання у школі. Дислалія належить до найпоширеніших порушень мовленнєвого розвитку у дошкільнят. Дислалією називають порушення звуковимови, не пов”язаної з вадами слуху, порушеннями іннервації мовленнєвого апарату чи недоліками розумового розвитку дитини. Причини її виникнення можуть бути дуже різними, назвемо основні: - порушення у будові артикуляційного апарату ( механічна дислалія), - наслідування, - недоліки слухового сприймання звуків, - негативні біологічні та соціальні чинники, Дислалія може виявлятися двояко: - спотворення звука, коли звук, який вимовляє дитина, відрізняється від нормального наявністю присвисту, надмірного шуму, призвуків тощо, - заміна одного звука іншим. У попередженні дислалії важливе місце посідає формування правильної мовленнєвої культури. Дитина має чути чітке, правильне мовлення дорослих, щоб наблизити свою звуковимову до мовної норми. Профілактиці дислалії сприяють розпочаті в молодшому дошкільному віці стимулювальні вправи з розвитку органів артикуляції та дрібної моторики пальців рук.
Консультант – логопед ЧОПМПК Г.Б.Орловська | |
Переглядів: 2063 | Коментарі: 6
| Теги: |
Всього коментарів: 0 | |