Головна » Статті » Мої статті

Розмежування функцій та взаємодія вчителя і асистента вчителя в інклюзивному класі

  В умовах інклюзивного навчання  вирішального значення набуває командна робота педагогів, батьків, спеціалістів, а особливо – взаємодія в команді «вчитель-асистент вчителя». Багато питань виникає саме у визначенні, яку  спільну  роботу мають виконувати   вчитель та асистент вчителя.  На даний час вдосконалюються посадові обов’язки вчителя та асистента вчителя інклюзивного класу. Щодо питань взаємодії педагогів пропонуємо звернутися до досвіду канадсько-української проектної діяльності «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні».

 

       Обов’язки вчителя

Спільна робота вчителя та асистента вчителя

Обов’язки асистента   вчителя

оцінювання

  • Оцінити навчальні потреби на основі даних про клас та про учнів, в тому числі з ООП
  • Обговорити можливості учня з ООП, його сильні та слабкі сторони.
  • Відвідування зустрічей зі складання ІНП
  • Вести спостереження за особливостями психофізичного розвитку учня з ООП

розробка  програми

 

 

  • Розробити програму навчання на основі робочого плану та індивідуальних освітніх потреб учня, розглянути альтернативи.
  • Підготувати індивідуальні навчальні плани (ІНП)
  • Оновлювати інформацію про учнів та ІНП
  • Обговорити бажані результати для учня.
  • Обговорити освітні, поведінкові та емоційні цілі.
  • Участь у розробці ІНП учня з ООП.
  • Участь у розробці ІНП учня з ООП

Планування

  • Спланувати роботу на уроці та відібрати ресурси.
  • Вибрати належний вид роботи згідно з ІНП.
  • Визначити пріоритети
  • Обговорити підготовку матеріалу та зміну навчального плану з огляду на потреби учня
  • Допомогти у доборі та складанні матеріалів, у розробці візуальних засобів,надати іншу подібну допомогувчителю

Спостереження

  • Розробити чітку систему організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі та очікувань щодо навчальних можливостей учня з ООП
  • Працювати відповідно до розробленої системи
  • Регулярно зустрічатись, щоб обговорити досягнення учня з ООП.
  • Обговорити реальний план навчальних досягнень учня з ООП, його відповідність очікуванням, виконання ІНП.
  • Працювати відповідно до системи організації навчально-виховного процесу в інклюзивному класі, правил поведінки та очікувань можливостей учня з ООП, його ІНП.
  • Документувати та звітувати вчителю (за потреби)

Навчання

  • Виконувати план уроку, проводити навчання згідно з цим планом.
  • Спостерігати за процесом навчання, за потреби допомагати учням з ООП.
  • Залучати учнів з ООП до виконання окремих видів діяльності спільно з класом.
  • Моделювати навчальні методи та належну мову.
  • Надавати асистенту ресурси.
  • Чітко висловити результати та обмінятись досвідом.
  • Обговорити конкретні стратегії, діяльність та результати, виконання завдань ІНП.
  • Обговорити розташування робочого місця.
  • Обговорити необхідність гнучкого розкладу відвідування уроків учнями з ООП.
  • Проводити додаткове поясненняучнямз ООП, адаптувати завдання,враховуючи можливості учня з ООП, корегувати їх навчальну діяльність.
  • Спостерігати за їх діяльністю.
  • Формувати та сприяти закріпленню конкретних умінь, навичок.
  • Сприяти розвитку зв’язного мовлення учнів з ООП (під керівництвом вчителя)
  • Вести спостереження, надавати вчителю об’єктивну інформацію щодо навчальноїдіяльності учнів з ООП.

Оцінка

  • Слідкувати за прогресом учнів з ООП та оцінювати його.
  • Слідкувати за виконанням ІНП
  • Обговорити спостереження.
  • Обмінятися інформацією .
  • Обговорити пропозиції щодо доповнення ІНП (чи внесення змін)
  • Спостерігати за поведінкою учнів та надавати інформацію вчителю.
  • Збирати та записувати дані для подальшої оцінки учня, внесеннядоповнень до ІНП.
  • Вносити пропозиції вчителю щодо завдань, розроблених для учня з ООП.

 

Звітування

  • Звітувати перед батьками та шкільною командою
  • Обговорити інформацію про учня.
  • Дотримуватися конфіденційності
  • Звітувати перед вчителем щодо сильних сторін учня з ООП, його досягнень та потреб.
  • Звітувати перед вчителем стосовно поведінки учня та наслідків.

інформація

  • Мати інформацію про поточний стан справ
  • Обговорювати інформацію про поточний стан справ
  • Брати участь у підготовці інформації про поточний стан справ

Підготувала:

консультант практичний психолог фахівець з питань дошкільної педагогіки та психології

Молчанова І.В.

Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (22.10.2014)
Переглядів: 2320 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: