Головна » Статті » Мої статті |
Актуальним напрямком корекційної педагогіки на сучасному етапі розвитку є контроль за психічним здоров’ям дітей починаючи з раннього віку від народження до 3 років. Програма роботи з такими дітьми називається абілітація немовля (1999). У дитини в ранньому віці розвиваються моторні функції, орієнтовно пізнавальна діяльність, формується особистість, тому з метою компенсації порушень в психофізичному розвитку, попередженню вторинних відхилень застосовують систему раннього втручання. Завдання системи - це розробка та апробація різних моделей диференційованого ( різноманітного) обстеження всіх дітей 1 року життя та надання різноманітних форм психологічної допомоги дітям та їх родинам. Система раннього втручання та корекція відхилень у розвиту дітей включає 4 основні блоки.
Реабілітація дитини раннього та дошкільного віку. Для дітей з відхиленнями у розвитку важливе значення має ранній початок лікувально-корекційних заходів. В перші місяці життя увага звертається на сенсорне виховання. Сенсорні функції розвиваються у тісному зв’язку з руховими навичками завдяки чому формується сенсомоторна поведінка, яка складає основу психічного розвитку людини. У народжених в асфіксії, тих що перенесли пологову травму з перших місяців стимулюють накопичення чуттєвого досвіду, розвивають моторну активність. У 1,5-2 місяці до ліжка підвішують іграшки, оскільки з перших тижнів у дитини розвивається бінокулярний зір (одночасне сприймання предмета обома очима). До кінця 1 місяця дитина фіксує очима великі предмети. Іграшки підвішують на відстані 70 см над грудьми дитини. Великі, яскраві іграшки розміщують у кінцях кімнати, недалеко від ліжка та періодично їх змінюють. У 2-3 місяці стимулюють фіксований погляд на рухомих і нерухомих предметах. Дитина зосереджується на них і обличчі того, хто говорить. Для розвитку зорово-слухових зв’язків використовують звукові іграшки. Для розвитку тактильного сприймання дитині вкладають в руки різні за формою, величиною, тяжкістю, фактурою предмети, примушують їх захвачувати. Важливо розвивати голосові реакції. До кінця року дитина повинна називати предмети і дії відповідними звуковими сполученнями. З 6 місяців чуттєвий досвід дитини пов'язується з мовленням дорослого. Їй дають іграшку і називають її, тобто формують номінативну (називну) функцію мовлення. На 2 році життя якщо у дитини є розумові порушення, то дитяча нервозність (хвилювання) проявляються безсонням, безперервним криком, страшними сновидіннями, нічними приступами страху, сомнамбулізмом. За особливостями психічної діяльності виділяють 2 варіанти дитячої нервозності.
На фоні невропатій часто виникають різні додаткові порушення. У дітей ясельного віку: -шлункові-кишкові розлади; - нервова анорексія; - енурез, енкопрез; - порушення сну; - страхи. В період першої вікової кризи (до 3 років): -патологічне посилення прояву загального або часткового негативізму. Підготувала: консультант практичний психолог фахівець з питань дошкільної педагогічки і психології. Молчанова І.В.
| |
Переглядів: 2285 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |