Головна » Статті » Мої статті |
Для успішної реалізації інклюзивних програм надзвичайно важлива ефективна співпраця педагогів і родин дітей з особливими освітніми потребами. Психолог відіграє важливу роль у налагодженні стосунків між педагогами, фахівцями та батьками. Вчені виділяють три фактори, які допомагають школі залучати батьків до активної участі в ухваленні всіх рішень, що стосуються дитини:
Налаштованість школи на співпрацю з батьками виявляється в діях адміністрації, класного керівника, психолога і соціального педагога. Досвід такої роботи залежить від того, яким чином загальноосвітні навчальні заклади тлумачать і реалізовують своє бачення роботи з батьками. Шкільна адміністрація має усвідомити: батьки та родини відіграють важливу роль в освіті своїх дітей. Основу для розуміння родин та їхньої готовності до співпраці зі школами забезпечує так звана модель родинних характеристик, що зумовлюють взаємодію, пов'язану з результатами сімейних функцій. Серед цих характеристик наступні:
Ці засади узгоджуються з орієнтованою на сім'ю практикою, що дедалі активніше поширюється у вітчизняній освіті. Вона базується на переконаннях і цінностях, що:
Для педагогів практика, орієнтована на сім'ю, означає: визначення цілей і шляхів їх досягнення, погоджених із родинами. Це підвищує вірогідність отримання бажаних результатів, впевненість і компетентність, здатність батьків і родичів ухвалювати рішення стосовно їхньої дитини та всієї родини упродовж усього життя. Підготувала: консультант практичний психолог фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини Мусієнко Н.В.
| |
Переглядів: 595 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всього коментарів: 0 | |