Головна » Статті » Мої статті

Сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами.

Сьогодні загальноосвітній навчальний заклад має бути готовим для спільного навчання здорових дітей та їхніх однолітків з різними типами психофізичних та психоемоційних порушень. Особливої актуальності набуває організація сучасного системного психолого-педагогічного супроводу учнів з порушеннями розвитку. Для цього в освітньому середовищі необхідно створити не тільки спеціальні умови, а й організувати відповідну корекційну роботу, основними принципами якої є:

  • системність корекційних, профілактичних та розвиваючих задач;
  • єдність діагностики та корекції розвитку;
  • взаємозв’язок та компенсація;
  • комплексність методів клініко-психолого-педагогічного впливу;
  • урахування вікових та індивідуальних особливостей розвитку;
  • особистісно-орієнтований та діяльнісний підхід в системі корекційно-педагогічної роботи;
  • активне залучення найближчого соціального оточення в систему корекційного впливу;
  • індивідуальний та диференційний підхід в умовах колективного навчання.

Крім того, варто пам'ятати про те, що механізм забезпечення інклюзивного навчання має поетапну діяльність:

1. Дитина з особливими освітніми потребами до вступу у дошкільний навчальний заклад, школу проходить психолого-педагогічне вивчення.

2. Батьки дитини мають право вибирати адекватно навчальний заклад, де вона буде навчатися.

3. Навчальний заклад організує педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, дошкільних навчальних закладів для здійснення корекційно-педагогічної роботи з відповідною групою дітей і кожним окремо.

Поради вчителям загальноосвітніх шкіл,

які навчають у своїх класах дітей із порушеннями інтелекту

1. Підготувати дітей класу до того, що поряд з ними навчатиметься учень із особливими освітніми потребами:

  • створити в класі демократичне середовище,
  • привчати здорових дітей допомагати (за потреби), опікуватися дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку.

2. Перед тим, як прийняти до класу дитину з порушеннями інтелектуального розвитку, детально ознайомитися з її анамнестичними даними. З цією метою поспілкуватися з батьками дитини, вивчити медичні довідки; усвідомити, у чому першопричина (пологова чи післяпологова травма, хвороба в ранній період, вплив медикаментів тощо) хвороби.

3. Вивчити спеціальну медичну та педагогічну (дефектологічну) літературу з метою з’ясування впливу різних видів ушкоджень (пологові травми, хвороби, психічні захворювання тощо) на процеси навчання і розвитку.

4. Детально вивчити особливості розвитку психічних процесів дитини з порушеннями інтелектуального розвитку (стан пам’яті, уваги, мислення, працездатності, темп роботи, прояви поведінки, стан емоційно-вольової сфери тощо).

5. Ознайомитися з сучасними педагогічними підходами і методиками, які застосовують у спеціальних школах під час навчання дітей з порушеннями інтелектуального розвитку. Необхідно мати в школі навчальні програми спеціальних шкіл (відповідного класу), щоб мати уявлення, якими знаннями, уміннями та навичками повинні оволодіти розумово відсталі діти на кінець навчального року.

6. На кожну дитину з особливими освітніми потребами необхідно скласти індивідуальний навчальний план (враховуючи тяжкість порушення). До процесу складання плану бажано залучити практичного психолога.

7. Знаючи специфічні особливості психічних процесів дітей з порушеннями інтелектуального розвитку, коригувати їх під час навчання, враховувати в плануванні діяльності:

  • діти з порушеннями інтелектуального розвитку мають, як правило, слабку, короткочасну пам’ять, тому матеріал треба подавати невеликими «дозами» і звертати увагу на багаторазове повторення вивченого матеріалу. З цією метою урізноманітнювати прийоми і види робіт на закріплення вивченого матеріалу, застосовувати дидактичні ігри. І лише після засвоєння цього матеріалу надавати більш складний новий матеріал;
  • у дітей з порушеннями інтелектуального розвитку порушена активна увага. Треба застосовувати наочний матеріал для її активізації; чергувати види діяльності (більш складні завдання чергувати з більш легкими);
  • у цієї групи дітей переважає конкретно-наочне мислення. На нього і треба спиратись у викладанні навчального матеріалу. Для цього застосовувати зрозумілу яскраву наочність (предметні картинки, рахунковий матеріал, малюнок-схему до задачі тощо);
  • діти з легкою розумовою відсталістю мають знижений темп роботи та працездатність. Отже, для них необхідно зменшити об'єм завдань та їх кількість, а складність повинна бути доступною. Для цього дітям можна давати індивідуальні картки із завданнями відповідної складності та перфокарти, у які треба лише вставити відповідну орфограму чи числову відповідь (і зовсім немає потреби переписувати це завдання в зошит, якщо дитина має слабкі чи недостатні навички письма);
  • учні цієї категорії, як правило, не мають достатніх навичок самостійної роботи; потрібен постійний контроль за виконанням ними;
  • діти з обмеженими розумовими можливостями потребують неодноразового повторення вчителем інструкції щодо виконання того чи іншого завдання. У разі потреби необхідно надати учневі додаткові роз’яснення щодо виконання завдання;
  • уміти підтримувати в дитини впевненість у своїх силах, прагнення до пізнавальної діяльності; запобігати й адекватно реагувати на зміни в психічній діяльності, поведінці та загальному стані дитини.

 

Список використаних джерел.

1. Савчук Л.О., Юхимець І.В. «Особливості роботи з дітьми з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання.» Вісник №4 НДЛ інклюзивної освіти,– Рівне: РОІППО, 2013. – 53с.

 

Консультант практичний психолог фахівець В. І. Міщенко

з питань дошкільної педагогіки та психології

 

Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (12.02.2018)
Переглядів: 2610 | Коментарі: 12 | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 LouieCaf  
0
Frequent Upkeep Averts High-Priced Restorations

Frequent roof upkeep can avert extensive and high-priced fixes if left unattended for lengthy durations. Small issues like leaks, fissures, or absent tiles can develop into significant issues if ignored. Property owners should arrange routine examinations with qualified roofing contractors to identify any issues promptly and resolve these ahead of they grow costly hassles. Keeping the roof in excellent state can prolong its durability and save residents money eventually.

By way of a case in point One inhabitant sees a minor seepage in their covering and contacts a certified expert to examine. The professional finds various concerns that might have caused major harm if left unattended. Resolving these concerns early conserves the resident a lot of dollars in potential repairs.

By way of a situation in point An landlord arranges yearly checks for their roofing. On one of these checks, the professional finds beginning symptoms of wear. Routine upkeep performed promptly extends the lifespan of the roof and averts expensive repairs down the line.



<a href=https://portcityexteriors.com/roofing/>Warm roofing team close to Southport NC</a>

<a href=https://alohaainapoico.store/product/kauai-camo-board-shorts/#comment-33609>Benefits of Experienced Roof Contractors</a> ffa14dc

Ім`я *:
Email *:
Код *: