Головна » Статті » Мої статті |
Сурдопедагогіка - наука, яка займається навчанням і вихованням , розвитком і освітою дітей з порушенням слуху та підготовкою їх до життя за межами спецустанови.
Завдання сурдопедагогіки :
- всебічне медичне та педагогічне вивчення дітей з вадами слуху; - визначення необхідності спеціально організованого навчання та виховної роботи ; - удосконалення системи роботи по розвитку слухового сприймання ; - розвиток усного і писемного мовлення у дітей із залишками слуху ; - розробка наукових вимог змісту навчання (навчальні плани, програми ,підручники); - розробка методів , прийомів та форм навчання в спеціальних установах ; - удосконалення системи трудової підготовки, налагодження суспільно - корисної праці; - профорієнтація учнів з вадами слуху; - вдале застосування технічно - корекційних засобів, що компенсують дефекти слуху.
Дітей із порушеннями слуху поділяють на 2 категорії.
1. Глухі (під глухотою розуміється така ступінь зниження слуху, при якій самостійне оволодіння мовою стає неможливе): - глухі без мови - глухі, в яких збережена мова; 2. Слабочуючі: - слабочуючі, які володіють розгорнутою мовою з деякими недоліками( відхилення в граматичній будові, помилки у письмі і т.д.) - слабочуючі з глибоким недорозвитком мови(вживання окремих слів, коротких фраз). На основі виділення різних груп дітей з порушеннями мови Р.М.Боскіс визначила диференційовані умови їх навчання, засновані на різних способах її формування. У відповідності з виділеними критеріями дітей були створені різні типи шкіл: - спеціальна школа для глухих дітей; - спеціальна школа для слабочуючих і пізнооглохлих з двома відділами: перший для дітей, які володіють розгорнутою мовою; другий – для дітей з глибоким мовним недорозвитком. Психолого-педагогічна класифікація Р.М.Боскіс має важливе значення також для правильного комплектування дошкільних груп у дошкільних закладах для глухих і слабочуючих дітей, їх підготовці до навчання в різних типах спеціальних шкіл. | |
Переглядів: 4688 | Коментарі: 5 | Рейтинг: 2.0/1 |
Всього коментарів: 1 | ||
| ||