Головна » Статті » Мої статті

ВИКОРИСТАННЯ ПРОЕКТИВНОЇ МЕТОДИКИ «ДЕРЕВО-ЧОЛОВІЧКИ» ПРИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОМУ ВИВЧЕННІ ДІТЕЙ.

Запропоновану проективну методику не слід використовувати відособлено без «батареї» методик, у тому числі «Методики діагностики відхилень в інтелектуальному розвитку молодших школярів» Стадненко Н.М.- Обухївська А.Г., робити з неї якісь на­укові та глобальні висновки.

Ця методика вельми чутлива до різних пси­хологічних особливостей дітей:

• рівень загального розумового розвитку (частково);

  • емоційний стан;
  • тривожність;
  • демонстративність;
  • незадоволеність або потреба у спілкуванні;

• ступінь соціалізації або сильна залежність від дорослих;

  • самооцінка;
  • мотивації поведінки;

• рівень психомоторного тонусу, підвищена активність, астенія;

• стан дезадаптації.

Що стосується процедури: звернути увагу на формат аркуша А4 (де чоловічки на дереві не по­значені номерами), який зумовлює адекватне сприй­няття малюнка і дає можливість дитині добре роз­глянути кожну позицію і вирази облич чоловічків.

Зі зворотного боку я б рекомендувала прово­дити методику «Незакінчені речення» Солнцевої, Галкіної. Перед діагностикою попередьте класно­го керівника про необхідність наявності у дітей червоного і зеленого кольорів (ручок, олівців, фломастерів) і простого олівця.

Починати діагностику з адаптації слід саме з методики «Дерево з чоловічками».

Вступне слово психолога(наприклад,при вивченні особливостей учнів ШПМПК)

Подивіться на дерево з чоловічками. Уявімо, що дерево — це наша школа, а чоловічки — її учні. Знайдіть серед них себе: яке місце ви зараз займаєте в школі, в якому настрої перебуваєте? Зверніть увагу на те, що кожна гілка дерева може бути вашим до­сягненням і успіхам. Візьміть у руки червоний колір — обведіть цього чоловічка (візьміть його в гурток). Покладіть олівець. А зараз уявіть, що ви вже дуже добре освоїлися в старшій школі і все знаєте в ній. Яке б місце ви хотіли займати в класі, школі, в якому настрої хотіли би бути? Візьміть у руки зелений колір і обведіть чоловічка».

Методика може бути використана в загально­му контексті методик для будь-якої вікової ка­тегорії, як дітей так і дорослих. Результати — на батьківських зборах, педагогічних консиліумах, консультаціях, співбесідах, в процесі психолого-педагогічного супроводу.

Рекомендую дану методику використовувати психологам ПМПК перед написанням психологічної характеристики.

    

Підготувала:

консультант практичний психолог фахівець з питань інтелектуального розвитку дитини

Мусієнко Н.В.

 

Категорія: Мої статті | Додав: opmpc (09.04.2014)
Переглядів: 1806 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: